Bar Stark blaast nieuw leven in Sterckshof

Op 16 september 2015

Woensdag 23 september opent in de voormalige foyer van het Kasteel Sterckshof Bar Stark. Het is het eerste project in het beleid van leegstandsbeheer dat de provincie voert terwijl er een koper gezocht wordt voor het voormalig provinciaal Zilvermuseum.

Katelijne Vayssier van Bar Stark legt het concept uit: “Bar Stark is een ontmoetingsplaats waar we de mensen met een vaste werking op hun creativiteit rond mode, muziek en literatuur aanspreken. Zowel deelnemers aan onze ateliers, toevallige passanten, ouders met kinderen of buurtbewoners kunnen met een koffie, thee, sap of een frisse pint genieten in de tuin van het geweldige Sterckshof. We voorzien een aangename buitenbar waar het ook in het najaar en tijdens de winter aangenaam vertoeven zal zijn!”

Ook gedeputeerde voor Cultuur Luk Lemmens is zeer tevreden over het initiatief: Het is belangrijk dat het Sterckshof ook na de verhuis van het Zilvermuseum een plek is waar parkbezoekers en creatievelingen tot rust kunnen komen. Met Bar Stark kunnen bezoekers de foyer herontdekken en ook de rest van het kasteel willen we met FMT een tijdelijke invulling geven. Zo zorgen we ervoor dat het Sterckshof een trekpleister blijft voor het park en de buurt.”