KFCO Beerschot Wilrijk speelt thuiswedstrijd voor G-sport

Op 9 oktober 2015

Het G-sportfonds van de provincie Antwerpen doorbreekt alle taboes en geeft personen met een handicap alle kansen om te sporten en te bewegen. Tijdens de ‘Week van de G-sportfan!’ spelen 10 topsportclubs uit de provincie Antwerpen een thuiswedstrijd in het kader van G-sport. KFCO Beerschot Wilrijk heeft de primeur en gaat in de thuiswedstrijd op 10 oktober tegen KV Woluwe Zaventem op zoek naar G-sportfans.

Met de ‘Week van de G-sportfan!’ trekt het G-sportfonds volop de kaart van G-sport. De week is een brede sensibiliserings- en crowdfundingscampagne voor en door G-sport. Iedereen die wil, kan via de website www.gsportfonds.be G-sportfan worden of 10 projecten financieel steunen die op zoek zijn naar nieuwe sportmaterialen voor hun G-sporters. De ‘Week van de G-sportfan!’ loopt van 18 tot 25 oktober. Niet toevallig omdat in die periode een groot deel van de topvoetbal-, basketbal-, handbal- en volleybalclubs uit de provincie Antwerpen een thuiswedstrijd afwerken in het kader van G-sport. Zo mogen G-sporters gratis naar de wedstrijden komen kijken. Sommigen mogen zelfs mee het veld op om de aftrap te geven of om de line-up te verzorgen. Een unieke ervaring dus.

Gedeputeerde Bruno Peeters is alvast opgetogen over de samenwerking met de verschillende topsportclubs: “Tijdens de ‘Week van de G-sportfan!’ zet het G-sportfonds van de provincie Antwerpen iedereen met een hart voor G-sport in de kijker. Begeleiders, vrijwilligers, G-sportclubs en G-atleten kunnen rekenen op de steun van bijna 12.000 G-sportfans. Wij zijn heel tevreden dat ook dit jaar verschillende topsportclubs hun schouders mee onder dit project zetten en tonen dat ze een hart voor G-sport hebben. Zo willen we samen taboes doorbreken en G-sport bekend maken bij een groot publiek van sportliefhebbers.”

KFCO Beerschot Wilrijk voetbalt voor G-sport

In het Olympisch Stadion op het Kiel is het op 10 oktober tijd voor G-sport. KFCO Beerschot Wilrijk grijpt de ‘Week van de G-sportfan!’ aan om hun supporters tijdens de wedstrijd tegen KV Woluwe Zaventem warm te maken voor G-sport en hen te laten zien dat de G staat voor gewoon, geïntegreerd, gelijkwaardig, goesting, grensverleggend, gescoord... maar vooral ook voor genieten! Topadvocaat en bestuurder van KFCO Beerschot Wilrijk Walter Damen vertelt waarom zijn club graag mee op de kar springt: “Vanuit onze club dragen wij G-sporters een zeer warm hart toe. Zij symboliseren voor ons de kracht en de mentaliteit om iets te willen bereiken dat op het eerste gezicht moeilijk lijkt. Zij geven volharding en doorzettingsvermogen een andere dimensie. Vanwege het bestuur van KFCO Beerschot Wilrijk: een welgemeende welkom en tonnen waardering aan onze vrienden G-sporters!”