Kleine Nieuwedijkstraat in Mechelen afgesloten

Op 11 september 2014

Van 15 tot en met 26 september 2014 is in Mechelen de Kleine Nieuwedijkstraat ter hoogte van de spoorweg afgesloten. De provincie Antwerpen legt daar een kruispunt met de nieuwe fietsostrade aan. Het doorgaande verkeer volgt tijdens de werken de omleiding langs de Caputsteenstraat.

Volgende week start de aanleg van het kruispunt van de nieuwe fietsostrade met de Kleine Nieuwedijkstraat. “Van maandag 15 september tot en met vrijdag 26 september 2014 is de Kleine Nieuwedijkstraat ter hoogte van de fietsostrade en de spoorweg afgesloten” licht Luk Lemmens, gedeputeerde voor Mobiliteit toe. “Om de hinder te beperken, is voor de planning van deze werken rekening gehouden met de thuiswedstrijden van KV Mechelen en met de bouw van de fietstunnel door de Duivenstraat.” Tijdens de werken kruis je de spoorweg via de Caputsteenstraat. Deze omleiding is overeengekomen door de provincie Antwerpen en de politie van Mechelen.

De aanleg van dit kruispunt is noodzakelijk door de aanleg van de fietsostrade langs de spoorweg tussen Sint-Katelijne-Waver en Mechelen Nekkerspoel. De provincie Antwerpen investeert daar in een nieuwe fietsweg die onder andere de Kleine Nieuwedijkstraat kruist. “Om de snelheid van het verkeer in die Kleine Nieuwedijkstraat af te remmen, zal de rijweg ter hoogte van de fietsostrade versmallen en wordt het kruispunt verhoogd aangelegd” gaat Luk Lemmens verder. In een volgende fase legt de provincie Antwerpen ook nog het kruispunt van de fietsostrade met de Caputsteenstraat aan.

Stand van zaken fietsostrade

Momenteel is 83% van de fietsostrade Antwerpen-Mechelen klaar. Naast de spoorweg fiets je vanaf het station Antwerpen Centraal tot in Sint-Katelijne-Waver. Het laatste traject, tussen de stations Sint-Katelijne-Waver en Mechelen Nekkerspoel, legt de provincie Antwerpen nu aan en die werken verlopen perfect volgens planning: de fietsweg langs het spoor krijgt stilaan meer vorm en de nieuwe fietsbrug over de Vrouwvliet is klaar en al gedeeltelijk opengesteld. De provincie Antwerpen plant tegen begin 2015 klaar te zijn met het traject tot aan het station Mechelen Nekkerspoel.