Nieuw Hockeyveld Vrijbroekpark plechtig ingehuldigd

Op 1 september 2014

Met een gezellige receptie en galamatchen door de dames en de heren van Vrijbroek Hockeyclub is vrijdag het nieuwe kunstgrashockeyveld in het Provinciaal Groendomein Vrijbroekpark plechtig ingehuldigd.

Omdat het bestaande hockeyveld in het Vrijbroekpark na twintig jaar intensief gebruik volledig versleten was, heeft de provincie Antwerpen deze zomer geïnvesteerd in een nieuw terrein voor Vrijbroek Hockeyclub. Gedeputeerde Bruno Peeters is tevreden met het nieuwe veld: “De provincie investeerde zo’n 387.000 euro in een nieuw kunstgrasveld met drainage. Met deze investering verzekeren we dat de werking van Vrijbroek Hockeyclub niet in het gedrang komt en dat de honderden jeugdspelers nog vele jaren in ons provinciaal domein terecht kunnen. Ik ben ook bijzonder tevreden dat de werken perfect op schema zijn verlopen. Ze zijn begin juni van start gegaan en zijn perfect op tijd klaar.”

Ook bij Vrijbroek Hockeyclub reageert men enthousiast, Fons Dewilde, ondervoorzitter van Vrijbroek Hockeyclub: “De basis voor een optimale ontwikkeling is een goede infrastructuur en een goede begeleiding. De eerste vereiste is bij deze gerealiseerd! Wij zien nu al een toename van het ledenaantal en een terugkeer van oud-leden enkel en alleen door het nieuwe veld. Wij hebben zelf ook een financiële inspanning gedaan om in de eerste plaats onze dertien jeugdploegen van toptrainers te voorzien. Zo is ook de tweede vereiste gerealiseerd!