Rozentuin krijgt acht ambassadeurs

Op 26 augustus 2014

De provincie Antwerpen heeft acht vrijwilligers opgeleid tot ambassadeurs van de rozentuin in het Rivierenhof in Deurne. Er worden nu ook nog vrijwillige vuilprikkers gezocht voor het Rivierenhof.

Dat de nieuwe gidsen van de rozentuin vrijwilligers zijn, heeft niks te maken met de besparingsplannen van de provincie. 'Heel wat mensen willen zich graag inzetten voor het Rivierenhof', zegt Stella Van Hofstraeten, coördinator vrijwilligerswerking. 'In de Kinderboerderij gebeurt dat al acht jaar en we breiden onze ploeg nu uit.'

'Voor de opleiding Rozentuingids en Rozenonderhoud in het Rivierenhof meldden zich dit voorjaar veertien kandidaten. Met lesgevers als tuinjournalist Ivo Pauwels, rozenveredelaar Martin Vissers en onderhoudsmedewerkers van de rozentuinen werden de cursisten in tien sessies klaargestoomd tot volleerde rozentuingidsen.' Acht van hen gidsen deze maand voor het eerst in het Rivierenhof. (jaa)

Gratis begeleide wandeling rozentuin Rivierenhof, vandaag (om 15 uur) en 30 augustus (10.30 uur).