Sportclubs steunen Week van de G-sportfan

Op 12 oktober 2015

KFCO Beerschot-Wilrijk speelt zijn thuiswedstrijd zaterdagavond in het kader van de Week van de G-sportfan. Negen andere topsportclubs zullen dat in de komende periode ook doen.

De week loopt tussen 18 en 25 oktober en is een brede sensibiliserings-en crowdfundingcampagne ten voordele van sport voor mensen met een handicap.

Via de website van het G-sportfonds van de provincie Antwerpen kan men zich registreren als G-sportfan en tien G-sportprojecten steunen die op zoek zijn naar nieuwe sportmaterialen voor hun G-sporters.

Dit jaar spelen tien topsportclubs een thuiswedstrijd in het kader van de Week van de G-sportfan. Dat zijn er twee meer dan vorig jaar. Gedeputeerde voor Sport Bruno Peeters (N-VA) is daar zeer tevreden mee. "We willen samen taboes doorbreken en G-sport bekendmaken bij een groot publiek van sportliefhebbers", zegt hij.

Beerschot-Wilrijk bijt de spits af.

Tijdens de wedstrijd tegen KV Woluwe-Zaventem wil de club haar supporters zaterdagavond warm maken voor G-sport. "We hebben een honderdtal G-sporters te gast. Ze krijgen gratis toegang, drank, eten en een truitje. Ze zullen samen met de spelers het veld oplopen en enkelen van hen geven mee de aftrap. Het is de bedoeling dat de supporters hen een warm applaus geven", zegt bestuurder Walter Damen.

Vanaf 17 oktober doen nog negen Antwerpse ploegen mee. Het gaat onder meer om Royal Antwerp FC (voetbal), Port of Antwerp Giants (basket), DHW United Antwerpen (handbal) en Topvolley Callant Antwerpen.