Talanderwandeling is wandeling van 2014

Op 19 augustus 2014

Jaarlijks bekroont Toerisme Provincie Antwerpen de mooiste wandelinitiatieven in de wedstrijd ‘Wandeling van het jaar’.

In het voorjaar selecteerde een vakjury vijf laureaten. De wandelaar heeft echter het laatste woord. De Talanderwandeling in Arendonk kreeg de meeste stemmen op www.wandelingvanhetjaar.be, vóór de Hangmattentocht in Kasterlee, ‘Genieten met Willem Elsschot’ in Herselt, ‘Vensters op het Vennengebied’ in Turnhout en het Stiltepad Weert in Bornem.

Recent onderzoek van Toerisme Provincie Antwerpen wees uit dat wandelaars vooral tot rust willen komen in een fraaie omgeving.

Bruno Peeters, gedeputeerde voor toerisme: “De meest recente winnaars in onze wedstrijd - Schepswandeling in Balen, ‘Gevangen tussen grens en groen’ in Wortel-Kolonie en deze Talanderwandeling - passen perfect in dat plaatje. Die laatste heeft nog een extra troef. Wie kiest voor een avontuurlijke kampeernacht op de bivakzone van de Hoge Vijvers, geniet de klok rond van het groen. Op die manier wordt je wandeling een echte belevenis.”