Basisschool Klavertje 4 viert vergroeningstraject met ‘Groene Oases’

Op 15 september 2023

Op vrijdag 15 september ontvingen de 178 enthousiaste leerlingen van Vrije Basisschool Klavertje 4 een cheque voor de ontharding van hun speelplaats. Gedeputeerde voor Vrije Tijd Mireille Colson mocht maar liefst €14.000 overhandigen onder luid applaus. De Balense school tekende in op ‘Groene Oases’, een initiatief van provincie Antwerpen om speelplaatsen te vergroenen.

300 vierkante meter, zoveel wil Vrije Basisschool Klavertje 4 uiteindelijk ontharden. Tussen december 2022 en maart 2023 vergroende de school al 250 vierkante meter, met plantvakken, een mooie haag en een picknicktafel in het groen als eindresultaat. Daarbovenop kijkt de school nu dus naar 50 vierkante meter extra ontharding.

Voor dat vergroeningstraject ontving de school de nodige steun van provincie Antwerpen. Onder de noemer ‘Groene Oases’ voorziet de provincie financiële steun én praktische begeleiding bij de invulling van deze groene ruimte. Basisschool Klavertje 4 ontving €14.000 voor hun Middelgrote Groene Oase.