De Nekker uit rode cijfers na dipje door Nekkerpool

Op 26 juni 2017, over deze onderwerpen: Provinciale domeinen
Bruno Peeters

De Nekkerpool in Mechelen is een succes qua publieke belangstelling, maar het bracht het provinciaal sport- en recreatiedomein wel in financieel moeilijk vaarwater met verliezen die opliepen tot om en bij de 600.000 euro. Die zijn nu weggewerkt.

Zo hadden we bij het begin van de bestuursperiode een prachtig zwembad zonder dat iemand erover had nagedacht hoe we dat moesten betalen. Zwembaden zijn namelijk duur in onderhoud en uitbating”, zegt bevoegd gedeputeerde Bruno Peeters. Sinds 2014 heeft de provincie daarom enkele concrete maatregelen ingevoerd om het tekort weg te werken.

De Nekker maakte ook werk van een verhoging van inkomsten uit horeca en van een verhoging van het aantal recepties en privé-evenementen. “In 2015 hebben we eendaagse evenementen zoals Lekker Nekkere en de Kinderrommelmarkt stopgezet. Wij hebben gekozen voor een aanbod het hele jaar door”, vertelt gedeputeerde Bruno Peeters. Dat heeft ertoe geleid dat de provincie 2016 voor De Nekker kon afsluiten met een positief boekhoudkundig resultaat van 200.000 euro.

Sven Van Haezendonck - Gazet van Antwerpen