Fietsostrade nog niet meteen klaar

Op 22 juni 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Mobiliteit en openbare werken
fietsostrade

Het traject van het laatste stukje fietsostrade tussen Mechelen en Zemst ligt vast. De realisatie is echter nog niet voor morgen.

De fietssnelweg tussen de stations Antwerpen-Centraal en Mechelen-Nekkerspoel is ondertussen al een tijdje in gebruik en een echt succes. "Dat zet ons aan om verder te investeren in de verbinding naar Brussel. Daarvoor werken we nauw samen met Vlaams-Brabant.", zegt bevoegd gedeputeerde Luk Lemmens (N-VA) van de provincie Antwerpen.

In Vlaams-Brabant is het provinciebestuur vergevorderd met de plannen voor de realisatie van een fietssnelweg tussen de hoofdstad en Mechelen. Het traject tussen het station Nekkerspoel tot voorbij het centraal station van Mechelen, maakt deel uit van het project voor de nieuwe ontsluitingsweg, de zogenaamde tangent. Alleen de link tussen de Brusselsesteenweg (N1) in Mechelen-Zuid en de gemeentegrens met Zemst ontbreekt. Daar wil het Antwerpse provinciebestuur de komende jaren werk van maken.

Sven Van Haezendonk - De Standaard