Jan De Haes legt eed af als nieuwe gedeputeerde

Op 26 oktober 2017, over deze onderwerpen: Provinciale domeinen, Sport, Toerisme
Eedaflegging

Jan De Haes (55) uit Heist-op-den-Berg legde vandaag voor de provincieraad van Antwerpen de eed af als nieuwe gedeputeerde voor de N-VA. Hij volgt Bruno Peeters uit Oud-Turnhout op, die begin deze maand zijn ontslag indiende om persoonlijke redenen en de legislatuur zal volmaken als provincieraadslid.

Als gedeputeerde is Jan De Haes bevoegd voor recreatie- en groendomeinen, toerisme, veiligheid en sport. Sinds 2012 was hij fractieleider van de N-VA in de provincieraad. Als ondernemer is hij actief in het horecaleven en baat hij verschillende horecazaken in Heist-op-den-Berg en Aarschot uit.

Jan De Haes werd door de N-VA voorgedragen als opvolger van Bruno Peeters en zijn kandidatuur werd door de provincieraad aanvaard. Vrijdag 27 oktober maakt Jan De Haes zijn eerste optreden als nieuwe gedeputeerde tijdens een werkbezoek aan de gemeente Putte.

Mireille Colson werd verkozen om de plaats van Jan De Haes als fractievoorzitter van de N-VA fractie over te nemen.