Jan De Haes voorgedragen als opvolger van Bruno Peeters

Op 16 oktober 2017, over deze onderwerpen: Afslanking provincies, Fietssnelwegen, Provinciale domeinen, Sport, Toerisme

Jan De Haes (55) uit Heist-op-den-Berg, huidig fractieleider voor N-VA in de provincieraad, is door het provinciaal kiescollege van N-VA voorgedragen als opvolger voor Bruno Peeters, die begin deze week zijn ontslag als gedeputeerde aankondigde. Het is nu aan de Antwerpse provincieraad om de aanstelling van de nieuwe gedeputeerde goed te keuren.

Dinsdagavond duidde het provinciaal kiescollege van N-VA provincie Antwerpen Jan De Haes aan als opvolger voor Bruno Peeters, die kondigde eerder deze week zijn ontslag aan als gedeputeerde omwille van persoonlijke redenen. Gisteren (zaterdag) bevestigde de partijraad de keuze. De aanstelling wordt op 26 oktober voorgelegd aan de Antwerpse provincieraad, die het laatste woord heeft. Bruno Peeters zal de legislatuur vol maken als provincieraadslid.

Jan De Haes uit Heist-op-den-Berg zetelt sinds december 2012 als fractieleider voor N-VA in de provincieraad van Antwerpen. Vanuit zijn rol van fractieleider kon hij de voorbije jaren een inhoudelijke basis leggen en stond hij dicht bij gedeputeerden Luk Lemmens en Bruno Peeters. Met de keuze voor Jan De Haes wordt de continuïteit van het gevoerde beleid verzekerd.

Als ondernemer runt Jan De Haes verschillende horecazaken en was hij een tijdlang voorzitter van Horeca Vlaanderen. Als opvolger van Bruno Peeters krijgt Jan De Haes de bevoegdheden Toerisme, Recreatie- en Groendomeinen, Personeel, Veiligheid en, tot januari 2018, Sport.