Nieuwe speeltuin voor De Averegten

Op 25 september 2017, over deze onderwerpen: Jeugd, Provinciale domeinen
averegten

De nieuwe speeltuin in provinciaal groendomein De Averegten is vandaag met veel enthousiasme ingespeeld. Een deel van de oude speeltuigen was dringend aan vervanging toe. De provincie investeerde voor 65.000 euro in het nieuwe gedeelte van de speeltuin.

Goed nieuws voor alle kinderen uit de regio Heist-op-den-Berg: de nieuwe speeltuin van De Averegten is klaar! De kleurrijke, duurzame, speeltuigen trekken onmiddellijk de aandacht van kinderen van elke leeftijd en staan garant voor heel wat uren speelplezier. Ouders en grootouders kunnen ondertussen een oogje in het zeil houden vanop het terras van taverne Boshuis.

“Het provinciebestuur van Antwerpen investeert systematisch in de vernieuwing van speeltuinen op zijn domeinen. De nieuwe toestellen in De Averegten zijn opgetrokken uit duurzame materialen en hebben aandacht voor kinderen met een handicap. Op termijn zullen er trouwens nog extra toestellen geplaatst worden voor een bedrag van 75.000 euro", zegt gedeputeerde voor Recreatie- en Groendomeinen Bruno Peeters (N-VA).