Nieuwe speeltuin Vrijbroekpark ingespeeld

Op 13 september 2017, over deze onderwerpen: Jeugd, Provinciale domeinen
Bruno Peeters

Terwijl de wind waaide maar de zon scheen, speelden de kinderen van De Parel uit Mechelen en de Sint-Maartenschool uit Hombeek de langverwachte nieuwe speeltuin van het provinciaal domein Vrijbroekpark in.

“Iedereen heeft wel een favoriet plekje in het Vrijbroekpark en voor de kinderen is dat meestal de speeltuin.”, aldus gedeputeerde Bruno Peeters. “Door het intensieve gebruik waren verschillende toestellen aan vervanging toe en om het spelplezier en de veiligheid van onze jongste bezoekers te garanderen heeft de provincie geïnvesteerd in een nieuwe speeltuin. Met een investering van in totaal 120.000 euro zijn er nu verschillende nieuwe toestellen in duurzame materialen mét aandacht voor kinderen met een handicap.”

Het provinciebestuur van Antwerpen investeert systematisch in de vernieuwing van verouderde speeltuinen in haar domeinen. Naast het Vrijbroekpark kregen het Rivierenhof in Deurne, het Zilvermeer in Mol en het Hof van Leysen in Antwerpen al nieuwe speeltuigen. Ook in de Averegten in Heist-op-den-Berg wordt op dit moment aan een nieuwe speeltuin gewerkt en in het Rivierenhof staat er nog eentje op het programma.