Renovatie speeltuin Vrijbroekpark van start

Op 28 juli 2017, over deze onderwerpen: Domeinen en Groene Assen, Jeugd, Provinciale domeinen
Bruno Peeters

31 juli starten de werken aan de nieuwe speeltuin van Provinciaal Groendomein Vrijbroekpark. De provincie Antwerpen investeert 120.000 euro in nieuwe speeltuigen ter vervanging van de verouderde speeltuin. Move and Play uit Meeuwen-Gruitrode neemt het ontwerp en de uitvoering voor zijn rekening.

Gedeputeerde voor recreatiedomeinen Bruno Peeters: “De provincie zal verouderde speeltoestellen door nieuwe speeltoestellen of speelcombinaties vervangen. De nieuwe toestellen passen binnen de groene omgeving en de huisstijl van het park. We willen met onze speeltuin fantasievol en creatief spel stimuleren. De geliefde waterspeelplaats blijft binnen het concept bewaard.”

De speeltuin zal tijdens de werken volledig worden afgesloten.”, legt Bruno Peeters uit. “Dat is niet vanzelfsprekend, want het is een heel populaire plek in het park. Daarom voorzien we een pop-up speeltuin op het grasveld naast het terras van het Vrijbroekhof. Kinderen kunnen er zich uitleven in een grote zandhoop, aan een toegankelijke zandtafel en op houten stapstammen. Op hetzelfde grasplein staat er ook een ruilboekenkastje waar op zondagnamiddag vertellingen plaatsvinden.”

Avonturiers kunnen zoals steeds terecht op de klimluifel aan de barak van Bartel en ook het parcours van de verkeerstuin is vrij toegankelijk. Nog de hele maand augustus kunnen kinderen komen zoeken naar de schat van Vlieg. Eind augustus zal de vernieuwde speeltuin weer opengaan.

De provincie Antwerpen is al enkele jaren bezig met het vernieuwen en verbeteren van speeltuinen in haar domeinen. Onder andere het Hof van Leysen, het Prinsenpark en het Rivierenhof kregen al nieuwe speeltuigen. De komende maanden en jaren staan ook de Averegten en de centrale speeltuin van het Rivierenhof op het programma.