Sterke N-VA provincielijst zet de beleidslijnen uit

Op 28 juni 2018

Ook voor de provincieraadsverkiezingen trapt N-VA Provincie Antwerpen de campagne af. Luk Lemmens, eerste gedeputeerde voor de provincie Antwerpen en lijsttrekker voor het arrondissement Antwerpen legt uit: “Als partij staan wij voor goed bestuur, we willen de provincies inderdaad afschaffen. Maar zolang dit nog niet is gebeurd door Vlaanderen willen wij zoveel mogelijk op het beleid wegen.” Aldus gedeputeerde Lemmens.

Als N-VA zijn wij het beste geplaatst om mee de provincies te besturen en te hervormen. We willen voorkomen dat de provincies zich blijven bezighouden met beleid dat eigenlijk al op een ander niveau wordt behartigd, zoals in het verleden vaak het geval was. Vanuit de provincie kunnen we echter nog heel wat zaken realiseren op bovenlokaal niveau, zoals de aanleg van fietsostrades en bovenlokale fietsroutenetwerken waarvan we ook de voorbije legislatuur met succes een speerpunt hebben gemaakt." Gaat gedeputeerde Lemmens verder.

(vlnr: Vice Eersteminister Jan Jambon, Eerste gedeputeerde Luk Lemmens, gedeputeerde Jan De Haes, Fractievoorzitter N-VA Mireille Colson, op de nieuwe fietsbrug F1 te Berchem)

Het was dan ook niet toevallig dat de Antwerpse N-VA fractie de provincieraadsverkiezingen op 22 mei aftrapte aan de pas geopende fietsbrug in Berchem. En dit in aanwezigheid van vicepremier Jambon, de lijstduwer in arrondissement Antwerpen. Hij ziet voor de provincie Antwerpen bovendien een rol weggelegd in het veiligheidsbeleid: “De provincies staan nog in voor onze provinciale politiescholen. Met de uitdagingen van vandaag inzake veiligheid is het cruciaal dat we goed opgeleid personeel hebben die ook in hun eigen regio tewerk kunnen worden gesteld, zowel voor de politie, de brandweer als hulpverleners. De provincie Antwerpen speelt met Campus Vesta  een cruciale rol hierin en kan  onder impuls van het beleid van Jan De Haes, gedeputeerde  bevoegd voor Veiligheid  op Vlaams niveau een voorbeeldfunctie opnemen.”

Voor het arrondissement Mechelen zal gedeputeerde Jan De Haes de lijst trekken. “Vanuit onze fractie willen we ons focussen op de harde grondgebonden materie. We zetten sterk in op onze recreatie en groendomeinen en bouwen deze duurzaam uit. Veel van deze domeinen zijn lokaal verankerd en hebben een zekere uitstraling. We willen onze domeinen optimaal integreren in de hun omgeving waarbij de behoeften van de gebruikers en het karakter (en bijgevolg de opportuniteiten) van het domein centraal staan.Het is dus belangrijk om daar verder op in te zetten want hiermee kunnen we het lokale en bovenlokale toerisme in onze regio stimuleren.  Dit biedt ook een sterke stimulans aan onze lokale ondernemers en horeca.”

In het arrondissement Turnhout zal Mireille Colson de lijst trekken. Als fractievoorzitster voor N-VA in de Antwerpse provincieraad en actief gemeenteraadslid in Herselt kent ze de geplogenheden van goed beleid., daarnaast is ze . “In alle arrondissementen hebben we sterke lijsten neergezet zodat we ons project voor de Provincie Antwerpen verder kunnen zetten. Zo brengen we heel wat mensen op onze lijsten die lokaal sterk verankerd zijn die van onderuit mee kunnen werken aan de hervormingen die echt nodig zijn op het provinciale niveau. We hebben als N-VA fractie al heel wat hervormingen kunnen doorvoeren. Zo zijn we de enigste provincie waar de partijdotaties onder onze impuls zijn gedaald. We willen ons provinciale project in de volgende legislatuur uitbreiden en naast mobiliteit, ruimtelijke ordening met de nota ruimte en groendomeinen ook voluit gaan voor onderwijs. We denken dat het provinciale onderwijs toe is aan de nodige hervormingen. Alleen wij kunnen die brengen. Deze beleidslijnen werden enthousiast onderschreven door alle arrondissementele kandidaten tijdens de provinciale kandidatendag op 2 juni waarop deze uitgebreid besproken werden. Ook binnen de provincie is N-VA helemaal klaar om haar rol te spelen."

KIESLIJST ARRONDISSEMENT ANTWERPEN

8. Marleen Peeters – Lille
9. Rudi Honinx - Geel

Perscontact:

Thomas Van Herbruggen, Provinciaal fractiemedewerker N-VA Antwerpen, 0474 797 469, thomas.vanherbruggen [at] n-va.be