Vernieuwd Boshuis opent de deuren

Op 15 februari 2017, over deze onderwerpen: Provinciale domeinen, Toerisme
Boshuis

Na enkele maanden renovatiewerken heropent het Boshuis in Provinciaal Groendomein De Averegten de deuren. De nieuwe uitbaters Hans Peeters en Innes Borghs zijn vastbesloten om er samen met de provincie Antwerpen een topjaar van te maken voor De Averegten. Zo opent dit jaar het nieuwe dienstgebouw en zal de provincie de speeltuin helemaal vernieuwen.

Het Boshuis neemt een nieuwe start

15 februari opent het vernieuwde Boshuis met enthousiaste nieuwe uitbaters, Hans Peeters en Innes Borghs. Beide hebben ruime ervaring in de horeca en organiseren van evenementen. De ideale mix om het Boshuis nieuw leven in te blazen!

Een nieuwe keuken en schilderwerken hebben de taverne een gezellige uitstraling gegeven. De menukaart bestaat uit een assortiment smakelijke snacks, aangevuld met pannenkoeken, gebak en ijsjes. Hans maakt er een erezaak van om alle trappisten op de kaart te zetten. De uitbaters dragen gastvrijheid hoog in het vaandel, wandelaars, fietsers, kinderen en hun (groot)ouders, iedereen is welkom.

Wij kijken alvast uit naar een stralende zomer waarin kids zich kunnen uitleven in de nieuwe speeltuin, terwijl hun ouders of grootouders genieten op het zonnige terras van het Boshuis.

Nieuwe speeltuin en nieuw dienstgebouw voor De Averegten

Ook de provincie Antwerpen heeft voor 2017 heel wat in petto voor De Averegten. Gedeputeerde voor recreatie- en groendomeinen Bruno Peeters legt uit: “Deze lente opent het nieuwe dienst- en onthaalgebouw in De Averegten. Daar kunnen we onze bezoekers op een goede manier ontvangen voor ze het domein bezoeken. We investeren ook fors in een volledig nieuwe speeltuin. De provincie heeft 140.000 euro vrijgemaakt voor een speeltuin voor jonge en iets minder jonge kinderen. Deze zou tegen de zomer klaar moeten zijn. In combinatie met het vernieuwde Boshuis wordt De Averegten deze zomer een perfecte plek voor een daguitstap.”

Ook directrice Els Goyvaerts is optimistisch voor 2017: “We blijven sterk inzetten op toegankelijkheid. Deze winter is het Averpad heraangelegd en uitgebreid, waardoor het nu ook toegankelijk is voor mensen in een rolstoel. Ook voor de nieuwe speeltuin voorzien we aangepaste toestellen, zodat ook kinderen in een rolwagen gewoon kunnen spelen. Het is iets waar we als provincie in al onze domeinen sterk op inzetten.”