Werken aan de speeltuin in De Averegten van start

Op 1 september 2017, over deze onderwerpen: Jeugd, Provinciale domeinen, Toerisme
Bruno Peeters

Een deel van de speeltuin in provinciaal groendomein De Averegten is toe aan een grondige renovatie. In de eerste schoolweek, 4 tot 8 september, worden nieuwe speeltuigen geplaatst. Bezoekers wordt gevraagd de werfzone niet te betreden, de rest van de speeltuin en natuurspeelplaats ‘Hobbeldonk’ zijn vrij toegankelijk. De speeltuin in De Averegten was al een tijd toe aan een grondige renovatie. Een deel van de toestellen is versleten, enkele speeltuigen werden vorig jaar reeds verwijderd. Ondertussen bereidde de provincie de bouw van een nieuwe speeltuin voor.

Gedeputeerde Bruno Peeters: “De nieuwe speeltuigen worden in de rustigere periode van de eerste schoolweek geplaatst, van maandag 4 tot vrijdag 8 september. De Averegten is zo helemaal klaar voor een spannende en avontuurlijke nazomer. In totaal investeert de provincie Antwerpen 75.000 euro in de nieuwe speeltuin.”