“Milquet komt engagementen provinciale politieschool niet na”

Op 25 september 2013

N-VA-provincieraadslid Jan Hofkens uitte tijdens de zitting zijn bezorgdheid over de werking van de Antwerpse politieschool Campus Vesta. De federale overheid weigert immers al maanden om twee opleiders te vervangen die de school omwille van interne mobiliteit verlaten hebben. Campus Vesta heeft volgens het KB van 28/2/2002 recht op zes opleiders van de federale politie. Nu valt de school dus terug op vier opleiders, terwijl een derde opleider in 2014 op pensioen gaat.

“Ik heb de gedeputeerden gevraagd of zij mijn bezorgdheid deelden en bereid waren om een sterk signaal ter zake naar minister Milquet te zenden. Het bewaken van de kwaliteit van de opleiding is vanzelfsprekend essentieel voor de kwaliteit van het politionele werk.”, aldus Jan Hofkens, “Gedeputeerde Bruno Peeters deelt alvast mijn bezorgdheid, maar vooralsnog weigert de federale overheid nog steeds om haar wettelijk engagement na te komen. Ik kan alleen maar hopen dat de minister haar verantwoordelijkheid eindelijk opneemt in het belang van de inwoners van onze provincie.”