Campagne ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland’ levert Antwerpse logiessector 4 miljoen euro omzet op

Op 9 december 2015

We kiezen steeds vaker voor een vakantie dicht bij huis. Vorig jaar boekten Belgen de helft van de ruim 3,8 miljoen overnachtingen in de provincie Antwerpen. Inspiratie voor een deugddoende kortbijvakantie vind je in het boek ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland 2016’ en op www.logereninvlaanderenvakantieland.beIn 2014 genereerde de gelijknamige campagne voor de Antwerpse logiessector 7500 boekingen en een omzet van 4 miljoen euro.

Bill Barberis lanceerde de campagne ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland 2016’ in de provincie Antwerpen. De Thuis-acteur bracht de nacht door in Hotel Le Tissu in Antwerpen en genoot van het logies, het ontbijt en het warme onthaal.

Bill is niet de enige enthousiaste gast. De Belg kiest steeds vaker voor een vakantie dicht bij huis. De voorbije jaren ontvingen de hotels en gastenkamers in de provincie Antwerpen gemiddeld 7% meer landgenoten. Vorig jaar boekten de Belgen 49% van de ruim 3,8 miljoen overnachtingen in de provincie Antwerpen.

Het gevarieerde aanbod zit daar voor veel tussen. De regio’s Kempen en Scheldeland tellen heel wat logeeradressen waar drie generaties - kinderen, ouders én grootouders - zich amuseren. De steden Antwerpen en Mechelen pakken uit met erfgoedlogies: je slaapt er in een voormalig ziekenhuis, pastorie of kerk. En wie totaal wilt ontspannen, logeert nergens beter dan in het Kempense groen.

Economische groeisector

Een 90-tal hotels, gastenkamers en vakantiewoningen in de provincie Antwerpen neemt deel aan de campagne ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland 2016’.

Vorig jaar genereerde die 7500 boekingen in onze provincie, goed voor een economische return van 4 miljoen euro. Ook dit jaar loopt de campagne vlot: tussen januari en medio oktober 2015 werden al 1700 Vlaanderen Vakantiecheques verzilverd, ter waarde van 130.000 euro. Een omzet van 175.000 euro eind 2015 is perfect haalbaar.

Gedeputeerde voor toerisme Bruno Peeters: “Ondanks de economische crisis vormt de logiessector een stabiele en belangrijke groeisector. Toch blijven promotiecampagnes als ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland’ nodig. Ze zetten de troeven van zo’n kortbijvakantie mooi in de verf: persoonlijk onthaal, volleerd gastheerschap en een brede waaier aan beleving. Bovendien kunnen sterke campagnes potentiële ondernemers inspireren.