Derde ‘Week van de G-sportfan!’ van start

Op 25 oktober 2016, over deze onderwerpen: Recreatie, Sport

De derde editie van de ‘Week van de G-sportfan!’ zet van 22 tot 30 oktober de schouders onder 26 G-projecten. Deze G-sportclubs gaan tijdens een brede sensibiliserings- en crowdfundingscampagne op zoek naar financiële steun en G-sportfans. Het G-sportfonds zal elke ingezamelde euro verdubbelen om zo alle kansen te geven aan sporters met een handicap. Ook dit jaar spelen tal van topsportclubs uit de provincie Antwerpen een thuiswedstrijd ten voordele van G-sport om de campagne mee in de kijker te zetten.

Tijdens de ‘Week van de G-sportfan!’ die loopt tot 30 oktober 2016 zet het G-sportfonds de spot op 26 unieke G-sportprojecten en verhalen van sporters met een handicap. Ze vertellen ons waarmee ze bezig zijn en ze krijgen de kans om G-sportfans én fondsen te werven voor hun project. Met het ingezamelde geld kunnen ze dan sportmaterialen aanschaffen voor hun G-sporters, hun sporters vervoeren van en naar trainingen of aanpassingen realiseren aan hun sportinfrastructuur. Op deze manier wil het G-sportfonds drempels wegnemen zodat sporters met een handicap alle kansen krijgen om in de beste omstandigheden te sporten.

Volgende 26 G-sportprojecten nemen deel aan de ‘Week van de G-sportfan!’. Het gaat om instellingen, scholen uit het buitengewoon onderwijs, actoren uit de ouderenzorg, G-sportclubs en ook één individu. Een gedetailleerde beschrijving van elk project vind je in bijlage.

• BW Flegado (Ruisbroek)
  • De Markgrave (Antwerpen)
  • Autigone (Rijmenam)
  • DVC Sint-Jozef (Kalmthout)
  • MPI Zonnebos (Schilde)
  • Vzw Steunpunt De Mast (Kasterlee)
  • Leerexpert Peerdsbos (Brasschaat)
  • BSO Tongelsbos (Westerlo)
  • OCMW Balen – woon- en zorgcentrum ZC Ter Vest (Balen)
  • Ter Kempen (Meerhout)
  • Jef Vandorpe (Niel)
  • De Leukste Thuis (Brecht)
  • Ruitersclub Tallaerthof (Koningshooikt)
  • Antwerp Phantoms Deurne (Deurne)
  • KFC Grobbendonk (Grobbendonk)
  • TC De Dageraad (Beerse)
  • MV De Heidebloem (Kalmthout)
  • Sailability (Mol)
  • Vzw Marjan (Duffel)
  • Sporcrea Deurne (Deurne)
  • Forest Wheels vzw (Sint-Katelijne-Waver)
  • Scabazoe (Zoersel)
  • Wapper vzw (Hoboken)
  • 2gether on wheels (Brasschaat)
  • Psylosclub Klimop Passage (Geel)
  • Project Lenny (Antwerpen)

Word G-sportfan en help de 26 deelnemende G-sportprojecten

Elk van de 26 deelnemende G-sportprojecten is op zoek naar minstens 250 G-sportfans voor hun project. Door G-sportfan te worden van een project geef je aan dat je het project een warm hart toedraagt. G-sportfan word je eenvoudig via de website www.gsportfonds.be. Sinds de lancering van het G-sportfonds in maart 2014 mocht het fonds al bijna 21.000 G-sportfans verwelkomen.

G-sportfonds verdubbelt elke euro die je doneert aan de 26 G-sportprojecten

De ‘Week van de G-sportfan!’ wil breed sensibiliseren en laten zien dat je ook met een handicap perfect kunt sporten. Bovendien kan iedereen G-sport een vrijblijvend financieel duwtje in de rug geven. Het G-sportfonds neemt daarbij het engagement op om elke gedoneerde euro te verdubbelen. Via de website www.gsportfonds.be ontdek je jouw favoriete project waarbij je hen een vrijblijvende gift kunt schenken. Je kiest zelf het bedrag en stort op het rekeningnummer van het G-sportfonds BE74 7360 1164 4007 met de vermelding van de naam van het project waarvoor je doneert.

Topsportclubs spelen thuiswedstrijd ten voordele van G-sport

De ‘Week van de G-sportfan!’ zal niet onopgemerkt voorbij gaan. Van 24 tot 30 oktober staat alles in het teken van G-sport. Verschillende topsportclubs uit onze provincie grijpen de ‘Week van de G-sportfan!’ aan om G-sport onder de aandacht te brengen. Zo spelen ze een thuiswedstrijd volledig in het teken van G-sport. Hockeyclub Braxgata beet eerder deze maand op 9 oktober al de spits af van een mooie reeks topsportwedstrijden waar G-sport centraal staat. Volgende clubs doen alvast ook mee:

Zaterdag 22 oktober:

• Thuiswedstrijd van KFCO Beerschot-Wilrijk vs Dessel: 20 uur – Olympisch Stadion Kiel – Hoboken
  • Thuiswedstrijd van KVC Westerlo vs Charleroi: 20.30 uur – ’t Kuipke – Westerlo
  • Thuiswedstrijd van Topvolley Callant Antwerpen vs Asterix Beveren: 20.30 uur – Arenahal – Deurne
  • Demonstratie rolstoeltennis met tennisbelofte Jef Vandorpe tijdens het ATP-tennistornooi ‘European Open’: 13 uur – Lotto Arena – Deurne
  • Distrilog Niels Albert CX met om 14 uur een wedstrijd G-cyclocross binnen de ‘IOK G-trofee’

Zaterdag 29 oktober:

• Thuiswedstrijd van DHW Antwerpen vs DB Gent: 20.15 uur – Sporthal Sorghvliedt – Hoboken

Zondag 30 oktober:

• Thuiswedstrijd van Royal Antwerp FC vs Tubeke: 12.30 uur – Bosuil – Antwerpen
  • Thuiswedstrijd van BBC Gembo – Brussel: 14.30 uur – Luysbekelaar - Borgerhout

Twee voorgaande edities ‘Week van de G-sportfan!’ succes

De ‘Week van de G-sportfan!’ is toe aan zijn derde editie. Tijdens de ‘Week van de G-sportfan!’ 2014 mocht het G-sportfonds 9.700 nieuwe G-sportfans verwelkomen en werd er 42.851 euro aan crowdfunding opgehaald. In 2015 registreerden zich 3.028 nieuwe G-sportfans tijdens de campagneweek en was er een financiële injectie van 85.338 euro voor G-sport.

Volgende bedrijven zijn betrokken partner van het G-sportfonds van de provincie Antwerpen en kiezen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen: Pidpa, IOK en IOK Afvalbeheer, Soudal, BASF Antwerpen, Total, Sportoase, Prokorn brood, Ravago en IDEWE. Dankzij hun steun krijgen sportende personen met een handicap alle kansen voor een duurzame sporttoekomst.