Gezin in bloemen gezet

Op 29 augustus 2016

Raf Vandepaar, Silvia Raus en hun vier kinderen uit Balen werden vrijdag in de watten gelegd door directeur Toon Claes van het Zilvermeer in Mol. Een van hen was immers de 125.000ste bezoeker.

Het provinciaal recreatiedomein Zilvermeer beleeft momenteel hoogdagen. Duizenden dagjestoeristen vinden hun weg naar het parelwitte strand, het frisse water en de vele recreatiemogelijkheden.

Deze elementen zijn goed voor duizenden bezoekers per jaar en ook dit jaar mocht het Zilvermeer haar 125.000ste bezoeker verwelkomen.

Woensdag en donderdag telden we respectievelijk 6.500 en 5.700 bezoekers”, zegt een trotse directeur Toon Claes. “We moesten ons persbericht zelfs nog aanpassen van de 120.000ste naar de 125.000ste bezoeker.” Ondanks de mindere zomer telt het Zilvermeer bijna evenveel bezoekers als vorig jaar. “Het is alsof de mensen net voor het einde van de schoolvakantie nog snel enkele leuke dagen willen meepikken”, zegt Claes. “Mensen hebben echt op dit goede weer gewacht en nu profiteren ze er ten volle van.”

Jaarabonnement

De gelukkige 125.000ste bezoeker bevond zich in het gezin van Raf Vandepaar (43) en Silvia Raus (39) uit Balen. Ze trokken vandaag met hun vier kinderen Renka (12), Sibren (9), Lïvi (4) en Maro (3) naar het Zilvermeer. “We gaan geregeld naar het Zilvermeer omdat het recreatiedomein veel mogelijkheden biedt”, zegt Silvia. “We kunnen er zwemmen, spelen, wandelen en iets drinken. Het is ook ideaal voor een groot gezin.”

Het gezin werd in de bloemen gezet door gedeputeerde Bruno Peeters en directeur Toon Claes met een mand vol streekproducten, een fles cava en een gratis gezinsabonnement voor 2017.