N-VA maakt werk van een efficiënte provincie

Op 24 april 2013

De N-VA-fractie in de provincie Antwerpen heeft zijn verkiezingsbelofte om de provincie meer te laten doen met minder de afgelopen maanden kracht bij gezet. De komende zes jaar bespaart de provincie maar liefst 20 miljoen euro. Tegelijkertijd worden de resterende middelen efficiënter ingezet voor een beleid dat focust op de kerntaken van de provincie: de grondgebonden bevoegdheden - zoals ruimtelijke ordening en mobiliteit - en ondersteuning van de gemeenten.

Hier mogen we als partij echt trots op zijn, ” aldus fractievoorzitter Jan De Haes, “met deze efficiëntieoefening geven we belastingbetaler waar hij recht op heeft: waar voor zijn geld in economisch moeilijke tijden. Onze gedeputeerden Luk Lemmens en Bruno Peeters verdienen hiervoor een dikke pluim!”.

Gelijklopend aan deze besparingsopdracht investeert de provincie in verschillende kernbevoegdheden zoals het waterbeleid, gehandicaptensport, de fietsostrades en de kwaliteit van de provinciale domeinen. Zo werkt N-VA in de provincie Antwerpen mee aan een slank maar beter werkend provinciebestuur.