N-VA slankt de provincie af

Op 27 mei 2013

De Antwerpse provincieraad keurde op 24 mei de interne staatshervorming en een eerste besparingsronde goed. In totaal zal de provincie Antwerpen de komende jaren 20 miljoen euro besparen. De politiek geeft daarbij het goede voorbeeld door ook in de partijdotaties te snoeien. Met de interne staatshervorming - ingezet door de Vlaamse N-VA-minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois - komt er ten slotte eindelijk een duidelijke taakstelling voor de provincies, met een duidelijke nadruk op de grondgebonden bevoegdheden.

Deze ambitieuze operatie toont nogmaals dat N-VA het verschil maakt in de provincie Antwerpen, “ aldus Fractievoorzitter Jan De Haes, “Uiteraard willen we nog verder gaan, maar we steunen dit compromis als verantwoordelijke partner. We reiken echter de hand naar wie de kracht van verandering verder in de praktijk wil brengen.

De provincie Antwerpen is de enige provincie die bespaart en verantwoordelijkheid durft op te nemen in economisch barre tijden. Bovendien is het ook de enige provincie die bespaart op de partijdotaties. Het mag dan ook geen toeval heten dat het ook de enige provincie is waar N-VA deel uit maakt van de meerderheid. N-VA maakt het verschil in de provincie Antwerpen!