Nieuwe uitdaging voor ervaren mountainbikers in Provinciaal Recreatiedomein De Schorre

Op 15 september 2015

Vanaf nu kunnen ervaren mountainbikers hun hart ophalen in Provinciaal Recreatiedomein De Schorre. Op zondag 13 september, tijdens het sportfestival Xtreme Xperience, opende provincie Antwerpen en De Schorre samen met het Autonomoon Provinciebedrijf Sport en Bloso het nieuwe mountainbikeparcours van het provinciaal domein. Het uitgestippelde parcours is het eerste technische parcours in Vlaanderen en is enkel voor ervaren mountainbikers geschikt.

Natuur en ontspanning

Voor gedeputeerde voor sport, recreatie- en groendomeinen Bruno Peeters vormt dit parcours een belangrijke aanvulling op het aanbod voor de individuele bezoekers van De Schorre:

“In De Schorre willen wij elke dag van de week bezoekers ontvangen die op zoek zijn naar rust en ontspanning of natuur en inspanning. De Schorre trekt heel wat wandelaars en fietsers die hier komen genieten van de schoonheid van ons domein. Het is dan ook belangrijk dat we in De Schorre voldoende mogelijkheden voorzien voor de individuele bezoekers, ik denk hierbij aan de fiets- en wandelnetwerken die doorheen het domein lopen, maar ook aan ons recreatieverhuur. Dit uniek mountainbikeparcours is een mooie aanvulling op dit aanbod en zal ongetwijfeld een belangrijke trekpleister worden voor mountainbikers.”