Nieuwedijkstraat tien dagen dicht voor aanleg fietsostrade

Op 12 september 2014

Om de hinder te beperken, is voor de planning van deze werken rekening gehouden met de thuiswedstrijden van KV Mechelen en met de bouw van de fietstunnel door de Duivenstraat.

"Tijdens de werken zullen de gebruikers de spoorweg via de Caputsteenstraat moeten kruisen", zegt Luk Lemmens, gedeputeerde voor Mobiliteit van de provincie Antwerpen.

De aanleg van dit kruispunt is nodig door de aanleg van de fietsostrade langs de spoorweg tussen Sint- Katelijne-Waver en Mechelen Nekkerspoel.

De provincie Antwerpen investeert in een nieuwe fietsweg die onder meer de Kleine Nieuwedijkstraat kruist. "Om de snelheid van het verkeer in de Kleine Nieuwedijkstraat af te remmen, zal de rijweg ter hoogte van de fietsostrade versmallen en wordt het kruispunt verhoogd aangelegd", zegt Luk Lemmens.

In een volgende fase legt de provincie Antwerpen ook nog het kruispunt van de fietsostrade met de Caputsteenstraat aan.