Provinciaal geld voor kleuterfietsen VBS De Bolster

Op 27 augustus 2015

Elf basisscholen uit de provincie, waaronder VBS De Bolster uit Herselt, krijgen een subsidie voor educatieve en verkeersveilige materialen. Herselt mag rekenen op geld voor de aankoop van kleuterfietsen.

Met de subsidies zetten de scholen in op praktijklessen verkeer, een veilige schoolomgeving en het betrekken van ouders. Luk Lemmens, gedeputeerde voor Mobiliteit legt uit: “De provincie Antwerpen ondersteunt de aankoop van bijvoorbeeld verkeersborden zodat kinderen op een parcours de betekenis ervan oefenen om zich later veiliger in het verkeer te verplaatsen. Ook gemeenten kunnen een beroep doen op onze ondersteuning en de schoolomgeving veiliger maken door onder andere een schoolroutekaart op te maken.”

Op 30 juli 2015 kende de provincie 22 500 euro toe aan verkeersveilige projecten van elf scholen en een gemeente. Bovenop deze financiële ondersteuning biedt het 10op10-project ook individuele begeleiding aan scholen die een sterke verkeerswerking willen uitbouwen. Leerkrachten, ouders, politie en gemeenten kunnen deelnemen aan gratis vormingen. De 10op10-nieuwsbrief verzamelt praktische tips en goede voorbeelden.