Provincie bezoekt Pallieterstad

Op 3 oktober 2016

Een afvaardiging van de provinciale deputatie bracht gisteren een werkbezoek aan een aantal locaties in Lier. Gouverneur Cathy Berx zat ook samen met de burgemeester en het schepencollege.

Het Lierse schepencollege is er gisterenmiddag op uitgetrokken met een aantal provinciaal gedeputeerden. Met een busje van de stad trokken ze naar de voetgangerstunnel aan het station, het bedrijventerrein Duwijck en het pompstation Lisperloop. Voor de rondrit zaten de burgemeester en schepenen ook samen met provinciegouverneur Cathy Berx. Met het werkbezoek wil de provincie de samenwerking met en de steun aan haar gemeenten verhogen.

Dat contact met de lokale overheden is van groot belang”, zegt gedeputeerde voor Mobiliteit Luk Lemmens (N-VA). “We proberen dat daarom elke twee weken te doen. In Lier komt bijvoorbeeld op termijn het centrum van ons fietsknopen- en fietsostradenetwerk te liggen. Dan is het nuttig om in de praktijk te kijken waar er zaken aan verbetering toe zijn.”

De stad kaartte de voetgangerstunnel aan het station aan als een van die belangrijke punten. “We zijn heel blij met de fietsostrades vanuit Antwerpen en Mechelen, maar we willen die fietsers ook makkelijk toegang verlenen tot ons centrum”, zegt schepen van Mobiliteit Bert Wollants (N-VA). “De verbindingen komen achter het station samen en een ideale doorgang voor fietsers onder de sporen is er eigenlijk niet. De voetgangerstunnel is te smal en fietsers willen er weleens voor wrevel zorgen. Een bezoek zoals vandaag is dan ideaal om samen eens te overleggen wat er zoal mogelijk is.”