Renovatiewerken De Nekker van start

Op 17 oktober 2016

Dinsdag 18 oktober gaan de renovatiewerken aan de burelen en de kleedkamers van provinciaal recreatiedomein De Nekker van start. De eerste fase van de werken loopt tot mei 2017. In een tweede fase tussen juni en november 2017 wordt ook de sporthal onder handen genomen. De Nekker hoopt de komende maanden de impact voor de gebruikers zoveel mogelijk te beperken.

De sporthal van De Nekker is al lang aan renovatie toe. Ze wordt bijzonder intensief gebruikt en is de voorbije dertig jaar niet meer helemaal onder handen genomen.”, legt gedeputeerde Bruno Peeters uit. “Om de impact van de werken voor de gebruikers zoveel mogelijk te beperken, wordt de renovatie in twee fases uitgevoerd. In de eerste fase worden de kleedkamers en de burelen van De Nekker onder handen genomen, tijdens de zomervakantie is de sporthal zelf aan de beurt.”

De eerste fase loopt van oktober tot mei 2017, de tweede fase start normaal gezien in juni 2017 tot november 2017. In totaal investeert de provincie Antwerpen 3 miljoen euro in het project. Daarmee zal de veiligheid, het comfort en de duurzaamheid van de sporthal en de burelen gevoelig verbeteren. Ook het dak en de vloer van de sporthal zal worden vernieuwd in de tweede fase.

Enkel de vier muren van de sporthal blijven dezelfde.”, vat gedeputeerde Bruno Peeters samen.