Bloemensculptuur in Vrijbroekpark onthuld

Op 13 juni 2017, over deze onderwerpen: Cultuur, Kunst, Provinciale domeinen
Vrijbroekpark

Na heel wat omzwervingen krijgt het beeldhouwwerk bloemensculptuur van beeldend kunstenaar Ludwig Vandevelde een mooie plek in de nabijheid van de Franse rozentuin van Provinciaal Groendomein Vrijbroekpark. Het massieve bronzen boeket krijgt een plaats tussen de weymouthden, de rododendrons, het herfsttijloos en de kievitsbloemen. Vanop de zitbanken kan de parkbezoeker optimaal genieten van de sculptuur die Ludwig Vandevelde in 1998 creëerde. France Lejeune werkte als galerijhoudster samen met Ludwig Vandevelde en geeft het  beeldhouwwerk in bruikleen aan het Provinciaal Groendomein Vrijbroekpark.

Gedeputeerde Bruno Peeters onthulde de nieuwe aanwinst in het bijzijn van kunstenaar en weldoener.