“Fijn dat we nog één keer gastheer mogen spelen”

Op 19 december 2016

Burgemeester Jeroen Baert en gedeputeerde Bruno Peeters gaven met presentatrice Eva De Roo het startschot voor wat het laatste Music for Life-evenement in De Schorre wordt.

Gedeputeerde Bruno Peeters benadrukte in zijn woordje de fijne samenwerking met Studio Brussel tijdens de afgelopen vier jaar. Hij onderstreepte ook de inzet van het Schorre-personeel. "Zo zullen ze maandag de tap op het vlinderplein bemannen, ten voordele van vzw Het Raster, een thuisbegeleidingsdienst." Peeters had het ook over het initiatief van de provinciale school PTS, die al meer dan 300 theelichthouders, geïnspireerd op de vlam van De Warmste Week, wist te verkopen. Week, wist te verkopen.

Voorts verkocht de provinciale dienst voor Mobiliteit cake in het provinciehuis, en doen er meer dan 50 personeelsleden van de provincie mee aan de Warmathon in het provinciaal groendomein Rivierenhof. Op de vraag van Eva De Roo of Peeters zelf ook meeliep klonk het antwoord wel heel snel 'Neen'. Burgemeester Jeroen Baert heette de VRT en Studio Brussel voor de laatste keer in De Schorre welkom en gaf aan samen met alle Bomenaars heel fier te zijn dat de gemeente ook nu weer het middelpunt van de 'Warmste Week' mocht zijn.

Vroege vogels

Een van de heel vroege vogels die om acht uur al ter plekke waren, was Fée Pauwels (11) uit Hemiksem met papa Geert (46).

"Ik ben ook de drie vorige edities hier geweest. We komen elke dag, soms twee keer. Deze namiddag moet mijn broer hier in De Schorre meedoen met Kajakpolo for Life en komen we natuurlijk kijken. Heel spijtig dat dit de laatse keer hier is. We zien wel voor volgend jaar. Als het niet te ver is gaan we misschien ook nog. Maar het zal niet meer elke dag zijn", klinkt het.

Wat verder komen we de familie Kenis uit Baal tegen. "Wij komen onze cheque van 3.922 euro afgeven. We organiseerden met vrienden een creamarkt en een winterbar en dit is de opbrengst voor een vereniging die honden opleidt voor hulpbehoevenden", zegt Dirk die samen met zijn vrouw Tine en kids Juul en Vik al vroeg naar De Schorre waren afgezakt.

Boomse initiatieven

In de rand van het Warmste Week-gebeuren ook heel wat Boomse initiatieven. Verscheidene sportclubs, al dan niet met hun thuishaven in De Schorre, zorgen bijvoorbeeld mee voor de tapdiensten. Zondag sloegen de mensen van de vzw De Kaaimannen, die Theater aan Twater en Hoekstock organiseren, de hand aan de bierpomp. Maandag staat het Schorrepersoneel hier voor in. Yoga For Life is op woensdag 21 december in De Schorre voor SOS Kinderdorpen en K. Rupel Boom F.C. organiseerde zondag een Amp Football Happening. Amp Football is voetbal voor mensen met een amputatie. De Ladies van hockeyclub Braxgata zamelden van hun kant eerder al 5000 euro in.