Geslaagde editie van Kunstenaarsmarkt en Opening Toeristisch Seizoen in de Schorre

Op 22 april 2018

Vandaag viel weer heel wat te beleven in zonovergoten Provinciaal Recreatiedomein De Schorre. Toerisme Rupelstreek lanceerde het toeristisch seizoen met een ambitieuze worp naar een wereldrecord met “De Langste Toost” met streekbieren. Daarbij was de Kunstenaarsmarkt aan haar 5e editie toe.  Ook de vernieuwde parking 2 aan de Kapelstraat werd plechtig geopend voor het massa volk dat vandaag naar De Schorre kwam.

Parking 2 van Provinciaal Recreatiedomein De Schorre, tegenover de Kapel in de Kapelstraat in Boom, werd vandaag officieel ingehuldigd.  “Door een meer efficiënte indeling van het terrein, zal de groene parking plaats bieden aan 274 wagens”, zegt gedeputeerde Jan De Haes aan. “Ook werd er een wandelpad aangelegd, waardoor bezoekers van op deze parking het domein binnen kunnen wandelen.” De Parking werd ontworpen door Ars Horti. Bij het ontwerp is er zorg gedragen voor het groene, ecologische aspect en duurzaamheid. Naast een verhard gedeelte van de parking is er ook een gedeelte waar gras ingezaaid is, maar waar ook geparkeerd kan worden. “De Parking is op deze manier een mooi, groen verlengstuk van het groendomein”, haalt gedeputeerde Jan De Haes aan.

Kunstenaarsmarkt en opening toeristisch seizoen met wereldrecordpoging

Toerisme Rupelstreek startte het seizoen vandaag met een heuse publieksopening. Naast de activiteiten van de verschillende streekproducenten en -partners gingen ze dit jaar een uitdaging aan voor vermelding in het Guinness World Record Book. “We roepen iedereen op om samen het wereldrecord “Longest toast relay” te verbeteren. We mikken op minstens 2000 deelnemers”, klonk gedeputeerde Jan De Haes. Het huidig record stond op naam van de stad Anadia in Portugal. Zij behaalden in juni 2013 het huidig record met 1.233 deelnemers. In september 2017 werd er tevergeefs een nieuwe recordpoging ondernomen in Damme.

Na een zeer verdienstelijke poging in De Schorre, strandden ze vandaag op 1070 deelnemers, 164 deelnemers te weinig om het record te verbreken.  “Voor het eerst organiseerden we de Kunstenaarsmarkt samen met de Opening van het toeristisch seizoen. Zowel voor de bezoekers als voor de organisatie bleek deze samenwerking een positief verhaal.” Zegt Kathleen Vandendriessche van Provinciaal Recreatiedomein De Schorre. “Met ongeveer 2000 aanwezigen vandaag zijn we meer dan tevreden en was de opening van het toeristisch seizoen echt een schot in de roos”, sluit Axel Boen, voorzitter Toerisme Rupelstreek af.