Maisdoolhof Kempens Landschap opent 13 augustus

Op 10 augustus 2022

Vanaf 13 augustus tot en met 25 september kan jong en oud weer komen verdwalen in het maisdoolhof in Beerzel, een deelgemeente van Putte. Al voor de zevende keer richt Stichting Kempens Landschap met de steun van de gemeente Putte het 6 hectare grote landbouwveld aan de Peredreef in als een labyrint waarin de bezoekers op zoek moeten naar de uitgang.

Afgelopen maanden werd er weer ijverig gewerkt op het landbouwveld aan de Peredreef in Beerzel. In mei werd de mais voor het doolhof op het terrein ingezaaid. Kathleen Helsen, gedeputeerde van de provincie Antwerpen en covoorzitter van Stichting Kempens Landschap licht toe: “Het maisdoolhof maken is een behoorlijk intensief werkje. Vooraleer de mais wordt geplant, ontwerpt een architect het grondplan. Een landmeter gaat daarna aan de slag om de gangen op het veld uit te zetten met duizenden bamboestokjes. Vervolgens worden de maisplantjes in de gangen handmatig verwijderd en wordt regelmatig het onkruid gewied.”

“Dit jaar staat het maisdoolhof in het teken van de windmolen. Dat is niet zomaar. Stichting Kempens Landschap viert dit jaar haar 25 jarig bestaan en heeft al die jaren de wind in de zeilen. De molen is ook een knipoog naar onze talrijke vrijwilligers die zich jaar in jaar uit inzetten voor onze organisatie. Denk maar aan de talrijke molenaars die onze molen doen draaien en malen”, vult Jan De Haes, gedeputeerde van de provincie Antwerpen en covoorzitter van Stichting Kempens Landschap, aan.