Mysterieuze gasten duiken op in de Schorre

Op 11 juni 2019

Weet u wat De Schorre gemeen heeft met plaatsen in de wereld zoals Berlijn, Chicago, Zuid Korea, Rio de Janeiro, Kopenhagen en de Gold Coast van Australië? Reuzetrollen!

Wel zeven magische trollen zijn uit Denemarken deze keer afgereisd naar Boom! De houten beelden zijn gemaakt uit gerecycleerd materiaal, door de kunstenaar Thomas Dambo en zijn team, lokale vrijwilligers en studenten van de PTS. Na de brug van Arne Quinze naar aanleiding van de 10e verjaardag van het festival, is dit de tweede grote internationale kunstenaar die we in De Schorre mogen ontvangen.

Thomas Dambo zoekt grote stukken afval zoals bomen of meubels om een mysterieuze trol mee te maken. In de Schorre zijn zeven reuzengrote trollen - sommigen druk bezig, anderen aan het uitblazen van het harde werk - verscholen in de natuur.

Eén van de reuzen snijdt figuren uit een totempaal, terwijl éen van z’n grote vrienden water haalt en nog een andere een halsketting maakt. Nog een andere is bezig stenen te verzamelen en een koppel trollen rust uit op het gras, speurend naar mysterieuze wolkenfiguren in de lucht. Dit allemaal onder het goedkeurend oog van de ‘Holy Troll’.

De Schorre doet veel inspanningen om het domein toegankelijker te maken voor de buren. Voorbeelden zijn de heraanleg van paden, aanplantingen, verlichting, van de parking op een manier die zorgt voor het vermijden van overlast. Ook het inkomplein wordt heraangelegd en zal op 21 juni afgewerkt zijn.