Nooit meer verdwalen in het groenaanbod

Op 14 juli 2020

De provincie Antwerpen stelt de nieuwe GroenZoeker voor. Deze website moet dé referentie worden voor iedereen die op zoek is naar kleinschalige natuur op wandel- of fietsafstand van huis. Er is heel wat groen in de provincie, en er zijn veel suggesties om het groen op te zoeken. Alleen wordt het nergens in 1 overzicht of kaart aangeboden. Met de GroenZoeker zoek én vind je in 1-2-3 alle mooie stukjes groen in je eigen grote achtertuin.

Al van bij het eerste contact met groenzoeker.be nodigen de zonnestralen en de aangename natuurgeluiden je uit om het groen op te zoeken. Je vindt er alle parkjes, speelplekjes, bossen, landwegen, picknicktafels, waterplekjes en domeinen terug die in het groen gelegen zijn. Of die plekjes nu beheerd worden door of in eigendom zijn van de provincie, de gemeenten, Vlaanderen of Natuurpunt, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.