Provinciale Levenslijn voor toeristische ondernemers

Op 18 maart 2021

Investeren in je logies in coronatijden? Essentieel maar allesbehalve evident…

Het Vlaamse stimulusprogramma helpt toeristische ondernemers om de broodnodige investeringen te financieren met het oog op een succesvol herstel. De provincie Antwerpen haakt aan op het Vlaamse programma met een Provinciale Levenslijn en maakt daarvoor 250.000 euro vrij. Het moet uitbaters van kleinschalig logies stimuleren tot toekomstgerichte investeringen. Digitalisering en ecologische duurzaamheid staan daarbij voorop.

Het herstel van het toerisme in Vlaanderen ondersteunen: dat is het doel van het ‘Vlaams Stimulusprogramma voor toeristische ondernemingen in het kader van het coronavirus’. Het Vlaamse programma voorziet 30 miljoen euro steun aan de sector voor investeringen op het vlak van gezondheidsmaatregelen, duurzaamheid, digitalisering en professionalisering.

Aansluitend trekt de provincie Antwerpen 250.000 euro uit voor het programma Provinciale Levenslijn. Gedeputeerde voor Toerisme Jan De Haes: “We willen uitbaters van kleinschalig logies stimuleren om in te zetten op ecologische duurzaamheid en digitalisering. Het versterkt hun concurrentiepositie, geeft de heropstart meer kans op succes en komt tegemoet aan de vraag van de hedendaagse toerist.”