Provincie Antwerpen renoveert drie tennisvelden in het Vrijbroekpark Mechelen

Op 20 juni 2019

Vanaf vandaag zijn opnieuw zes tennisvelden open in het Vrijbroekpark. Deze terreinen worden gebruikt door scholen en organisaties, voor sportdagen, tennisstages, tennislessen en tenniskampen. Ook particulieren kunnen een tennisveld huren.

Drie tennisvelden waren aan renovatie toe, daarom organiseerde de Provincie Antwerpen een aanbesteding voor de aanleg van drie kunstgrasvelden. Sportinfrabouw kreeg de gunning toegewezen en startte in juni 2019 aan de werken.

Met deze renovatie realiseren we een langere speelperiode voor de tennissers. De kunstgrasterreinen zijn extra gedraineerd en vragen minder onderhoud waardoor het speelseizoen verlengd wordt. Ook na een regenbui kan het spel sneller terug hervatten. Bovendien vragen kunstgrasterreinen geen water. Indien er droogtemaatregelen van kracht zijn, kunnen we de drie kunstgrasterreinen open houden terwijl we de gravelterreinen sluiten. Op de drainage van de velden zit ook een nieuwe regenwatercollector, voor water dat we handig kunnen gebruiken om de nieuwe aanplantingen in het park te besproeien. Zo scoren we ook op vlak van duurzaamheid. Het feit dat we vanaf heden drie gravelterreinen en drie kunstgrasterreinen kunnen aanbieden, laat verder toe dat we bezoekers de keuze laten op welk type ondergrond ze willen spelen.

In de recreatie- en belevingsdomeinen wordt gefocust op de pure recreatie, sport en beleving voor groot en klein. We stellen vanaf nu minder kinderen teleur want ook bij slechter weer kan hun sportdag of tenniskamp doorgaan”, aldus gedeputeerde voor recreatie – en groendomeinen Jan De Haes.