Scholen organiseren voor het eerst digitale opendeurdagen

Op 15 mei 2020

Op 16 en 24 mei verwelkomen provinciale scholen je op de digideurdagen

Voor wie zoekt naar een nieuwe school, staat steeds een bezoek aan de opendeurdag op de planning. De fysieke opendeurdagen van de provinciale scholen zijn door de coronamaatregelen nu omgezet in een op en top digitaal alternatief met filmpjes, een virtueel bezoek en chatsessies met leerkrachten en leerlingen. De online infodagen vinden plaats op zaterdag 16 mei voor het volwassenenonderwijs CVO Vitant en op zondag 24 mei voor de provinciale scholen: PIVA, PTS Boom, PTS Mechelen, PITO Stabroek en avAnt Provinciaal Onderwijs.

Gedeputeerde Luk Lemmens: “Het provinciaal onderwijs heeft sinds de start van de coronacrisis met glans de test van het digitale onderwijs doorstaan. Als eerste in Vlaanderen waren onze scholen er klaar voor om iedereen de kans te geven om afstandsonderwijs te volgen. De leerkrachten leverden laptops aan huis en daarnaast ontwikkelden de scholen samen een lesformat voor preteaching, als houvast voor leraren, ouders en leerlingen. Een digitale opendeurdag is dus een gepast en creatief initiatief dat de digitale ambitie van ons provinciaal onderwijs reflecteert.”