Hoogstraten scoort goed op fietsbarometer

Op 10 augustus 2017, over deze onderwerpen: Fietssnelwegen, Mobiliteit
Fietsen

Uit de resultaten van de fietsbarometer van de provincie Antwerpen blijkt dat fietsers in Hoogstraten op de meeste plaatsen veilig en comfortabel kunnen rijden.

In de fietsbarometer zitten zowel gegevens van tellingen als bevindingen die zijn geregistreerd met een meetfiets. Met een globale score van 6,9 doet Hoogstraten beter dan het gemiddelde van 6,2 van de gemeenten in de provincie die tot nu toe in kaart zijn gebracht. “Enkele fietspaden, onder andere op Hoogeind in Meer, krijgen een globale score van 9 op 10”, zegt gedeputeerde voor ­Mobiliteit Luk Lemmens. “De cijfers voor de breedte en het trilcomfort zijn over het algemeen goed. Wat betreft tussenbreedte (de ruimte tussen fietspad en rijweg) behaalt de Van Aertselaerstraat 0. Die straat vormt samen het verlengde van de N14 (Vrijheid en Lodewijk De Konincklaan) een zone waar veel conflicten zijn met doorgaand en parkerend verkeer. Minder zwaar verkeer op deze weg is een eerste stap naar verbetering. Op wegen waar er geen fietspaden zijn, bevelen we snelheidsremmende maatregelen aan. Een fietsvriendelijke herinrichting van Wortel-Kolonie valt binnen de mogelijkheden van het geklasseerd landschap.”

Gazet van Antwerpen