Vernieuwing vloer sporthal De Nekker uitgesteld

Op 23 november 2017

Tijdens de zomer van 2017 werd de dakconstructie van de sporthal van provinciaal sport- en recreatiedomein De Nekker volledig vernieuwd. Tijdens de vernieuwing van het dak lag de sporthal in juli en augustus 2017 volledig open. Hoewel de vloer afgedekt was met vier lagen, werd de bestaande vloerconstructie nat door de regen. Hierdoor stelt de provincie Antwerpen de renovatie van de sportvloer uit naar de zomer van 2018. Het is dan ook onmogelijk om een nieuwe sportvloer te leggen op een natte vloerconstructie. De gevolgen voor de sportclubs die gebruikmaken van de sporthal zijn beperkt. Vanaf 30 november 2017 kunnen ze terug terecht in de sporthal. In juli en augustus 2018 is de sporthal terug twee maanden dicht voor de renovatie van de vloer. Op 1 september 2018 is de volledig vernieuwde sporthal volledig klaar en toegankelijk.

Bij de vernieuwing van het dak, lag de sporthal twee maanden (juli-augustus) volledig open en dit heeft een impact gehad op de vloer. Ondanks het feit dat de vloer was afgedekt met vier lagen, is er toch water in de bestaande sportvloer gesijpeld. Twee lagen plastiek, een laag tetra en een laag houten platen van 18 mm dik konden de waterinsijpeling helaas niet tegenhouden. Omdat de vloeropbouw volledig droog moet zijn alvorens er een nieuwe vloerafwerking gelegd kan worden, stelde het departement logistiek van de provincie Antwerpen de renovatie van de sportvloer een half jaar uit. In juli en augustus 2018 staat de vernieuwing van de vloer van de sporthal van De Nekker op het programma. De kantoren, de kleedkamers, de ventilatie en de verlichting werden allemaal in de zomer van 2017